چند نان کتو دوست

img
img
img
img
shape
shape
نان کتوژنیک

دسته بندی : دستور غذا
زمان انتشار : 1399/10/21
زمان به روز رسانی : 1399/10/21

معرفی چند نوع نان کتوژنیک

ممکن است فکر کنید که مصرف نان در رژیم کتوژنیک، به طور کلی ممنوع است. اما نان‌های کتو دوستی هم وجود دارند که مانند نان‌های معمولی ترد و خوشمزه اند و به شما کمک می‌کنند که روی رژیم خود متمرکز باشید!

اگر می‌خواهید نان کتوژنیک بپزید، حواستان باشد که از ترکیبات پر کربوهیدراتی که موجب اغتشاش ذهنی و التهاب می‌شوند دوری کنید. دقت کنید که دستوراتی که حاوی مخمر و یا لبنیات معمولی اند مناسب نیستند. از نان‌های دارای پوسته‌ی پسیلیوم و شیرین کننده‌های صنعتی خودداری کنید، کره‌ی حیوانی، آرد بادام و آرد نارگیل گزینه‌های خوبی برای پختن نان های کتوژنیک اند.

اکنون چند نان کتوژنیک را به شما معرفی می‌کنیم:

 

-نان کتوژنیک با آرد بادام

در این نان، تنها از آرد بادام و نمک استفاده شده است. جدا کردن تخم‌مرغ ها در این نان باعث می‌‍شود نان شما بسیار اسفنجی و نرم باشد، بدون اینکه در آن از مخمر استفاده کرده باشید! هر برش از این نان هم تنها 2/1گرم کربوهیدرات دارد. 

 

-نان پالئویی نارگیلی

این نان یک گزینه‌ی بسیار خوب برای دوستداران نارگیل است. برای تهیه‌ی این نان، آرد نارگیل را با تخم مرغ، روغن نارگیل و نمک مخلوط کنید و سپس آن را در فر بپزید. هر برش از این نان حدود 3/1 گرم کربوهیدرات دارد. می‌توانید برای تهیه‌ی این نان از شیر بادام یا شیر نارگیل هم استفاده کنید.

 

-نان فوکاچیا با طعم سیر

ترکیب بیکینگ پودر، جوش شیرین و آب لیمو باعث می‌شود که دیگر برای داشتن یک نان اسفنجی به مخمر نیاز نداشته باشید. شما می‌توانید در این نان از انواع ادویه ها مثل ادویه‌ی ایتالیایی، روغن زیتون و سیر استفاده کنید. پس از اینکه خمیر را در ظرف فر پهن کردید، روی آن دانه‌های نمک بپاشید و سبزیجات مورد علاقه تان را روی خمیرتان قرار دهید و سپس در دمای مناسب بپزید. هر برش از این نان هم 3 گرم کربوهیدرات دارد.

 

-نان گل کلم با سیر

این نان از گل کلم ریز ریز شده و آرد نارگیل تشکیل شده است. این ها جایگزین‌های مناسبی برای ترکیبات پر کربوهیدرات موجود در نان‌های معمولی اند. برای طعم بهتر می‌توانید از کره و سیر هم استفاده کنید. حواستان باشد که زیاد از سیر استفاده نکنید، زیرا سیر دارای کربوهیدرات است.

 

-نان کدو سبز و گردو

کدو‌ها را ریز ریز کنید و آن را با گردو، آرد بادام و ادویه و روغن زیتون مخلوط کنید و سپس در فر بپزید. می‌توانید از کره هم در این نان استفاده کنید. این نان کتو دوست است و هر برش آن تنها 3 گرم کربوهیدرات دارد.

 

-نان پیتزای پالئویی

پخت این نان بسیار ساده است و نیاز به فر هم ندارد. آرد بادام یا آرد نارگیل را با سفیده‌ی تخم مرغ و بیکینگ پودر ترکیب کنید. خمیر حاصل را در ابعاد مناسب، در یک تابه پهن کنید و روی گاز بپزید. از این نان ترد برای پختن پیتزا استفاده کنید.

 

-نان رزماری کتوژنیک

بافت این نان ترد و منسجم است. آرد بادام، تخم مرغ و ادویه‌های دلخواهتان را با هم مخلوط کنید. رزماری را خرد کنید و روی خمیرتان بپاشید و سپس آن را در فر بپزید و از این نان خوش عطر لذت ببرید.

 

-نان دارچینی با آرد بادام

اگر به طعم‌ شیرین علاقه دارید، این نان برای شما بسیار مناسب است. برای پخت این نان، آرد بادام، تخم مرغ و یک شیرین کننده‌ی مصنوعی(مثل اریتریتول) به همراه دارچین را با هم مخلوط کنید و خمیر حاصل را در فر بپزید. میزان کربوهیدرات این نان بیش از سایر نان هاست و هر برش آن حدود 6/7 گرم کربوهیدرات دارد.

 

-کلوچه‌ی گل کلم و زردچوبه

گل کلم همواره جایگزین ترکیبات پر کربوهیدرات در انواع غذاها بوده است، که کلوچه هم از آن مستثنی نیست. برای تهیه‌ی این کلوچه، گل کلم را ابتدا ریز ریز کنید و سپس در ماکروفر بپزید تا نرم شود و به شکل برنج  خمیری درآید، سپس آن را با آرد نارگیل و زردچوبه- که یک ترکیب ضد التهاب است- و سایر ادویه ‎های دلخواهتان مخلوط کنید. این کلوچه‌ی گیاهی بسیار خوش طعم است و عطر زننده‌ی کلم را ندارد. اگر می‌خواهید کلوچه‌تان کتو دوست تر باشد، به جای پختن گل کلم در ماکروفر، آن را بخار پز کنید و از فلفل هم استفاده نکنید.

 

-تورتیلای گل کلم

ابتدا گل کلم را ریز ریز کنید. سپس آن را بخار پز کرده و یا در ماکروفر قرار دهید تا به خوبی بپزد و نرم شود. آب اضافی گل کلم‌ را بگیرید و با تخم مرغ مخلوط کنید. می‌توانید ادویه‌ها و سبزیجات مورد علاقه تان را هم به این ترکیب اضافه کنید. اکنون خمیر را چند قسمت کنید، هر قسمت را مسطح کرده و در فر یا تابه بپزید. این نان برای درست کردن تاکو هم بسیار مناسب است. برای سالم تر بودن، گل کلم ها را به جای قرار دادن در ماکروفر، بخارپز کنید.

 

-نان کدوحلوایی کتوژنیک

با استفاده از کدوحلوایی پخته و آرد‌های کتوژنیک مثل آرد بادام و انواع مغز‌ها می‌توانید یک نان بسیار لذیذ بپزید. زنجبیل و سیر هم طعم بسیار خوبی به این نان می‌دهد. هر برش از این نان حدود 3 گرم کربوهیدرات دارد. 

 

-مافین‌های کم کربوهیدرات بلوبری

کره‌ی بادام زمینی، آرد بادام، تخم مرغ و بلوبری، به شما یک مافین بسیار ترد و خوشمزه می‌دهد. برای طعم بهتر، می‌توانید از کره‌ی بادام هندی هم استفاده کنید. هر برش این نان 3 گرم کربوهیدرات دارد و بسیار کتو دوست است.

 


اشتراک گذاری:

نظرات

برای ثبت دیدگاه خود ابتدا باید ثبت نام کنید و یا اگر ثبت نام کرده اید باید با نام کاربری خود به سایت ورود کنید.
بالا